30 oktober, 2010

Nej men hör ni skolungdomar!

Jag skriver faktiskt inte så utförligt om böckerna jag läser att jag skriver fakta om kapitel 12 i Apelsinflickan. Eller hur Oliver Twist slutar. Eller jo, okej ibland skriver jag hur böckerna slutar. Men det betyder ju inte att ni ska slippa läsa boken, eller? Jag vet, jag vet... det tar tid och ni har så mycket annat ni vill göra än att sitta med en tråkig gammal bok i timtals. Ni har ju dataspel som måste spelas och så måste ni chatta lite med era kompisar på msn. Ja, allt sånt där är ju mycket roligare än att läsa Oliver Twist av en gubbe som varit död i över hundra år. Det är ju mycket enklare att googla handlingen av Bleak House, eller hur Tobaksvägen av Erskine Caldwell är skriven. Förhoppningsvis kommer även ni att upptäcka att det där med litteratur och klassiker inte var så tokigt i alla fall.

2 kommentarer:

Pål Eggert sa...

Jaså, har några lata glin gnällt om att du inte skrivit utförligt nog för att de ska kunna kopiera dina recensioner rakt av eller ...?

Titti sa...

Nej då, så allvarligt är det inte. Jag tyckte bara att det var lite roligt med alla dessa sökningar på handlingen i böckerna samtidigt som "loggarna" visar på trafik från skolor. :-D

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...