29 oktober, 2010

Mognadsprocessen

Nu har jag bestämt mig för att mitt manus kommer att ha mognat till nästa vecka. Ungarna har höstlov under nästkommande vecka och då tänkte jag att medan vi alla är hemma (ja inte sambon för han måste jobba och slita) så ska jag läsa igenom mitt manus med rödpennan i högsta hugg. Jag räknar med att hela manuset ska vara fullklottrat med kommentarer om sånt som ska ändras. Sedan... sedan ska jag börja skriva om! Jag ser verkligen fram emot det. Att få starta omvandlingsprocessen, från skräp till något som kanske, kanske kan liknas vid en roman. Jag kan trösta min sambo med att jag inte kommer att skriva lika intensivt som jag gjorde nu. Han har fått utstå en ganska frånvarande sambo vars tankar har kretsat kring det egna skrivandet (och bloggandet) under de här veckorna. Men han har stöttat och sett till att jag fått tid att skriva också de dagar när det egentligen har sett ut som att det har varit kört med skrivtid. Tack älskling! Du är den första som får läsa vad jag har skrivit! Om nu det skulle vara en ära, jag vet inte. Det kanske är en ren och skär skräckupplevelse istället.

2 kommentarer:

Vixxtoria sa...

Jamen om det blir en skräckupplevelse passar den väl tematiskt väl in med kommande helg :-)

Titti sa...

Inte bara den kommande helgen utan även med innehållet i boken. ;-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...