07 april, 2020

Katherine Webb - Spåren efter dig


Andra världskriget pågår. I Bath, England bor Frances. Hon är ofta barnvakt till den lille pojken Davy. En kväll, när modern är sen med att hämta Davy, lämnar hon honom till ett äldre par. Frances behöver lite tid för sig själv. Under tiden Frances är borta kommer tyska bombplan och ödelägger Bath. I ruinerna efter det äldre parets hus finner man dem döda. Men Davys kropp kan man inte hitta någonstans. Han är spårlöst försvunnen.
   I rasmassorna vid ett annat hus gör man ett makabert fynd. Kroppen efter Frances bästa vän, Wyn, som har varit borta i över tjugo år. Fyndet river upp gamla minnen hos Frances. Samtidigt som hon söker efter Davy är hon fast besluten om att även finna den som mördade hennes bästa vän. Den man som en gång hängdes för brottet är Frances övertygad om är oskyldig.
   Åh, jag älskar Katherine Webb! Hittills har jag inte läst en enda bok av henne som jag inte tycker om. Jag tycker mycket om det sätt hon väver ihop olika tidsepoker i sina böcker. Boken skildrar även livet under andra världskriget, relationer och klasskillnader. Jag längtar verkligen efter nästa bok av Katherine Webb!

Katherine Webb - Spåren efter dig
Förlag: Historiska media
ISBN: 9789177891079

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...