25 oktober, 2020

The Haunting of Hill House - Netflixserie vs boken

För någon vecka sedan tittade jag på första avsnittet av serien The Haunting of Hill House på Netflix efter en arbetskamrat pratat så gott om den. Men redan under det första, och hittills enda, avsnitt som jag har sett så började det att skava. Jag kom på mig själv med att tänka: "var det verkligen så där i boken?" ett flertal gånger. Jag var helt enkelt tvungen att plocka fram mitt exemplar av boken och börja läsa den igen och kan snabbt konstatera att de har tagit sig mycket frihet när de skapade serien. Det behöver inte vara något fel i sig då böcker och serier/filmer är skilda konstarter. 

Har ni sett hela serien? Vad tycker ni i så fall och är det värt att fortsätta titta?

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...