10 december, 2020

Jag har blivit med läsplatta!


När läsplattorna först började poppa upp var jag anti. Riktiga pappersböcker skulle det vara. Läsa elektroniskt, nej tack! Men, de sista åren har jag mer och mer tänkt att en sån där liten mackapär kanske inte är så tokig i alla fall. Jag har dock inte kommit längre än att surfa runt och kollat på lite olika modeller. Men nu under skitåret 2020, där vad som helst kan hända, slog jag till och köpte mig en Kobo Clara HD. Jag har inte haft den mer än ett par dagar, men jag är så nöjd. Min initiala tanke var att ha en läsplatta för att enklare kunna läsa böcker jag lånar på biblioteket, inte så mycket för att köpa e-böcker. Det kanske också ändras så småningom. Premiärböckerna att läsa blir Dockmakerskan av Elizabeth Macneal samt Wundersmeden av Jessica Townsend som är min och dotterns adventskalenderbok i år. Första delen av Morrigan Crow & den hemliga kraften läste vi som adventskalender förra året. 

Köper ni mycket e-böcker? Hur har era läsplattor förändrat ert köpbeteende av böcker?

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...