23 juli, 2012

Nordens bästa mat


Det här, mina kära bokvänner, är en riktigt trevlig bok att bläddra i. Läckra bilder på vår vackra nordiska natur varvas med bilder och recept på mat som har nordiskt ursprung. Som flertalet kokböcker är det fokus på den närproducerade och klimatsmarta maten. Vad sägs om trattkantarellsoppa med äpple och salvia eller rödbetskaka med choklad och hasselnötter? Det är ingen vegetarisk kokbok det här, så jag väljer helt enkelt de vegetariska recepten och tillagar dem. Eller så utesluter/byter jag ut ingredienser och gör recepten vegetariska allt efter mitt eget tycke och smak. En mycket trevlig bok att bläddra i och låta sig inspireras av är det i vilket fall som helst.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...