06 oktober, 2012

Chelsea Cain - The Night Season

 Ju längre man väntar med att skriva om en bok desto svårare blir det. Den här boken låg typ längst ned i min hög med utlästa böcker som jag inte har bloggat om ännu. Även om det var ett tag sedan jag läste ut den så gör jag ändå ett försök att skriva om den. Efter att ha läst föregående bok i serien, Evil at Heart, blev jag gruvligt besviken. Jag som hade sett fram emot att få läsa om Gretchen igen och så var hon bara med i periferin. Inför Night Season bestämde jag mig för att jag inte skulle ha så höga förhoppningar så jag inte skulle bli så besviken igen. Ingen risk dock. När Willamette River översvämmas drunknar flera personer. Ett av dödsoffren drunknade dock inte, någon hade dödat henne innan hon hamnade i floden. Kort därefter hittas flera personer döda och Archie Sheridan jag återigen en seriemördare. Tidningsreportern Susan Ward bevakar naturligtvis händelserna och upptäcker snart att hon är ett sextioårigt mordfall på spåren, och det verkar som om någon inte vill att hon ska finna svaren...

Nej, Gretchen är inte med i den här boken och det är faktiskt helt okej. Jag trodde att jag skulle bli besviken om hon inte var det, men jag inser att livet måste gå vidare, även för Archie. The Night Season är en bladvändare och efter att ha läst ut sista sidan är jag glad att nästa bok i serien redan står i min bokhylla. Kill You Twice låter mer än lovligt spännande och av baksidestexten att döma ser det faktiskt ut som om Gretchen tänker göra ett gästspel.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...