20 januari, 2013

Novellåret 2013

Det är dags att ta tag i mitt eget skrivande. Det gick lite trögt under föregående år. Åtminstone under andra halvåret. Nytt år, nya möjligheter, dags att sätta upp mål inför 2013. För att sätta lite press på mig själv lägger jag upp mina mål här på bloggen. Mina högst modesta mål under 2013 är att:

  • Skriva minst en ny novell.
  • Publicera minst en novell (i tryck eller på nätet).
  • Redigera de noveller jag redan har skrivit och skicka in till lämpliga tävlingar eller tidskrifter.
Mina mål ser inte mycket ut för världen men det gör det lite lättare att uppnå dem. Det finns ju för övrigt ingenting som säger att jag inte kommer skriva mer än så här. Jag tänkte, i vilket fall som helst, ägna det här året åt novellskrivandets konst.

2 kommentarer:

Yohannah sa...

Hej där
Jag sökte på bloggar som handlade om skrivande och hittade då din. Vad kul att du också ska ägna dig så mycket åt skrivande 2013. Jag har själv bestämt mig för att skriva en bok under detta år.
Har länkat till dig från min blogg. Hoppas det är ok.
På återseende
Yohannah

Titti sa...

Vad roligt att du hittade hit. Självklart okej att länka, lägger upp din blogg i min bloggroll. Lycka till med skrivandet!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...