14 april, 2013

Min första recension

Jag hittade den här recensionen av Eskapix volym 6 från 2011 där en novell som jag har skrivit var publicerad. När man själv tycker att det mesta man skriver är skit så är det roligt att läsa att andra trots allt uppskattar det man har skrivit. Så här skriver skribenten David på bloggen From Beyond om min novell:

"Novell nummer två i samlingen är Rött Slem av Titti Bäckman, som handlar om den patetiske David som hankar sig fram genom att arbeta svart lite då och då. Hans lägenhet är lika nedgången som han själv, och han fördriver dagarna med att supa och titta på tv. Hans liv tar en makaber vändning när han upptäcker något slags rött slemliknande i hans kylskåp, vilket visar sig vara något långt hemskare än han kunnat föreställa sig. En kort men effektiv och väldigt underhållande berättelse som ekar av Stephen Kings äldre noveller, där något övernaturligt slår ner i vardagen och skapar en kaotisk situation. Mycket bra."



Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...