06 augusti, 2019

Camilla Sten - Staden


För sextio år sedan försvann hela befolkningen i den lilla gruvstaden Silvertjärn spårlöst. Endast ett spädbarn hittades vid liv. Ingen vet var alla de andra har tagit vägen. Alice är en ung dokumentärfilmare som vill försöka ta reda på vad som hände för sextio år sedan. Hennes mormor växte upp i Silvertjärn men hade flyttat därifrån innan resten av befolkningen försvann. Alice tar med sig fyra andra personer till Silvertjärn för att samla in material till dokumentärfilmen. De hinner inte mer än att komma dit och slå läger förrän det börjar inträffa mystiska saker. In i det längsta försöker de bortförklara det som sker med naturliga skäl. Snart går det dock så långt att de inser att de inte är välkomna i Silvertjärn. Frågan är bara av vem eller vad?
   Åh, den här boken tyckte jag mycket om. Jag hade svårt att lägga den ifrån mig och läste ut den på nästan en och samma dag. Jag gillar hur hon sakta bygger upp spänningen i boken. Det är första gången jag själv läser något av Camilla Sten. Min trettonåriga dotter är mycket förtjust i den serie spänningsböcker för ungdomar som Camilla har skrivit tillsammans med sin mamma, Viveca.

Camilla Sten - Staden
Förlag: Norstedts
ISBN: 978913087061

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...