31 oktober, 2019

Böcker + te = sant


Igår var jag till "stan" med min dotter. Vi åt lunch, shoppade och gick på bio och såg Jokern. Filmen var riktigt bra men tidvis brutal. Jag är grymt imponerad av Joaquin Phoenix som spelar Jokern. Tidigare har jag bara sett Jokern som den där elaka skurken med det galna skrattet. Här fick man se människan bakom, varför han blev just Jokern. Nu vet jag ju att det här bara är påhittade karaktärer men det är inte utan att jag nu känner sympati för Jokern efter att ha sett hur samhället svek honom gång på gång, och hur han sjunker djupare ner i sin psykiska sjukdom. Alla som gillar Batman rekommenderas ett biobesök för att se filmen. 

Nog om detta. Jag är inte bara boknörd utan även tenörd. Liksom med böcker så anser jag att man inte kan ha för många tesorter hemma. Jag vill i alla fall inte dricka samma te varje dag. Ett besök i "stans" tebutik var därför ett måste för att inhandla ett par sorter som passar årstiden.

Det blev också ett besök på Akademibokhandeln där jag köpte Alias Grace av Margaret Atwood som jag ännu inte har läst. 

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...