04 september, 2011

Ännu mer köpbegär



Jag råkade få nys om att den här boxen snart ges ut av Penguin Classics. 975 spänn på Adlibris. Pfff... Har jag ju inte råd med. Men snygg är den allt. Volymen består av Great Expectations, Hard Times, Oliver Twist, A Christmas Carol, Bleak House och A Tale of Two Cities av Charles Dickens. Den skulle göra sig väldigt bra i min bokhylla, men det kan jag ju bara glömma...

Uppdaterat: Nu har jag snokat lite på Penguins hemsida och man kan köpa böckerna i separata delar. Jag kommer definitivt att köpa den här boken, som är en personlig favorit. Okej, jag har ännu inte läst alla hans böcker men jag jobbar på det. Så här fint är omslaget till Bleak House.


Hard Times:

A Tale of Two Cities:

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

lite dyrt, vill man bara ha texterna, finns det billigare...

Titti sa...

Ja det är lite dyrt. Alla hans romaner (och många noveller) har jag redan i billiga pocketutgåvor. Men de här utgåvorna var ju så fina...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...