05 september, 2011

Tjugo snabba frågor

Tjugo snabba frågor från Enligt O. Passar bra en måndagsmorgon.


Morgonpigg eller nattuggla? Morgonpigg och morgonpigg, jag är i alla fall ingen nattuggla. Är väldigt kvällstrött.

Bibliotek eller bokhandel? På bibliotek kan man ju läsa hur många böcker som helst för inga pengar alls.

Adlibris eller Bokus? Av dessa två blir det oftast Adlibris, eftersom de har lägst priser. Dessutom har jag ytterligare 5 % rabatt på allt jag beställer här. För engelskspråkiga böcker är det dock Book Depository som gäller.

Ljudbok eller e-bok? Egentligen inget av det men om jag måste välja så blir det ljudbok.

Inbunden eller pocket? Pocket är ju billigast och det blir många sådana, fast egentligen är ju inbundet finast.

Vampyrer eller zombies? Vampyrer helt klart.

Camilla Läckberg eller Jan Guillou? Så är det.

En i taget eller slalomläsning? Alltid

Bokmärke eller hundöra? Bokmärke för att hålla reda på var jag är någonstans men hundöron blir det om det är något särskilt stycke i boken som jag vill komma ihåg.

Chips eller choklad? Flottigt men gott. Dessutom tål jag inte choklad (om den inte är mörk).

Biografier eller memoarer? För det mesta biografier.

Skräck eller chicklit? Enkelt val.

Boken eller filmen? Självklart boken, men en del filmer är över förväntan bra.

Twitter eller Facebook? Om jag måste välja.

Strindberg eller Heidenstam? Samma svar som ovan.

Kokbok eller Bakbok? Det finns ju bra bakrecept även i en kokbok så man får ju både ock i en och samma bok. ;-)

Te eller kaffe? Te, helt klart. Tycker inte alls om kaffe, smakar vedervärdigt men doftar gott.

Rött eller vitt? Inget alls. Gillar inte alls vin, konstig smak. Blä.

Boklördag eller ViLäser? Bästa litteraturtidningen.

Man Booker Prize eller Augustpriset? Känns mest rätt.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...