28 maj, 2014

Idag gjorde jag ett fynd

Biblioteket säljer makulerade böcker i bland för en femma styck. Jag brukar kolla igenom bokbordet för att se om det finns något av intresse. Idag hittade jag Gräsmattans hämnd av Richard Brautigan, utgiven på Bakhåll för några år sedan. Boken ser knappt läst ut. Jag har inte avbeställt många kärntruppsutskick sedan jag gick med men den gången Gräsmattans hämnd gavs ut gjorde jag det. Sedan ångrade jag mig bittert. Nu är ordningen återställd och jag hoppas novellerna faller mig i smaken. Det har blivit lite novell- och kortromanläsning sista tiden. Har svårt att koncentrera mig på längre romaner. Hämtade dock Wolf Hall av Hilary Mantel som jag hade reserverat på bibliotek och hoppas att jag gillar den.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...