21 maj, 2014

Läsleda deluxe

Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg och jag har lite dåligt samvete. Men jag dras med en sån förskräcklig läsleda just nu. Jag börjar läsa än den ena, än den andra boken men har svårt för att dras in i en bok. Det blir lite här och lite där. Jag verkar mest vara intresserad av att läsa facklitteratur också. Skönlitterärt har jag svårt att koncentrera mig på. Hoppas det släpper snart för det finns så många böcker jag vill läsa egentligen. Har du tips på hur jag ska bryta läsledan?

3 kommentarer:

Lena sa...

Åh fy, det är så jobbigt när man kommer in i en sådan period.

Jack J sa...

Må en dansk komme med et tip? LOL. Det er min erfaring, at alting her i livet går i cirkler. Jeg har det med med mellemrum at blive træt af mine hobbyer, men jeg forlader dem aldrig. Jeg smider dem aldrig ud. Jeg ved nemlig, at jeg på et eller andet tidspunkt kommer tilbage igen. Jeg ser horrorfilm, og heroic bloodshed fra Hongkong, og 17 andre genre. Og jeg læser comics, og kriminalromaner. Men lige nu kan jeg ikke læse kriminalromaner og det er snart længe siden, jeg sidst har læst en bog af slagsen. Men jeg VED, at jeg kommer tilbage til dem, det ligger nemlig i blodet. Det værste, du kan gøre, er, at tvinge dig selv til at skulle læse bøger. Hvis du ikke føler for det lige nu, så lade være. Se hellere nogle film eller læs nogle magasiner. Eller mal din lejlighed. Hvis du har en kærlighed for bøgerne, så skal lysten nok komme tilbage helt naturligt. Give it time.

Titti sa...

Tack för era kommentarer! Självklart får du tipsa så mycket du vill Jack! Du har rätt, det är bara att ge det tid så kommer nog läslusten tillbaka igen. Det är ju bara så trist när man så gärna vill läsa men inte har den minsta lust. Konstigt hur det kan bli. När man känner passionerat för något så blir det så tomt ibland.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...