03 september, 2014

Alla som INTE ska på Bokmässan räcker upp en hand!

Jag ska inte dit i år heller. Suck... Vilket år som helst ska jag ta mig i kragen och besöka den stora mässan i Göteborg. Medan ni andra planerar för mässan 2014 så får jag nog börja planera för 2015. ;-) Ett år minns jag att jag tröstshoppade jag på Röda Korset. Det kan hända att det blir en favorit i repris, eftersom jag i år inte får köpa några nya böcker. Då ska jag nog passa på och ta med mig en kasse utrensade böcker också. Jag hade i början av året en tanke att jag (så småningom) endast skulle äga de böcker jag kommer läsa om. Det kommer ta lång tid att komma fram till det målet kan jag säga. I somras började jag även sortera lite bland mina böcker och har kommit en liten bit på väg. Alla böcker som handlar om miljö, creative writing, ekonomi/frivillig enkelhet, vegetarianism/veganism och mat/kokböcker står nu tillsammans. Familjen King (Stephen, Owen, Tabitha och Joe Hill) förärades en egen hylla också. Någon gång inom en (förhoppningsvis) snar framtid tänkte jag införskaffa en bokhylla där jag ska ställa alla mina böcker inom skräckgenren. Kanske är det just det jag får ägna mig åt medan alla andra ränner på bokmässa - skräckhylleplanering. Det kan bli läckert...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska inte heller åka. Skönt att man inte är ensam boknörd som stannar hemma. Jag blir inte så lite avundsjuk när jag läser om allas planer.

Vargnatts bokhylla sa...

Här är en till som inte ska dit :)

Titti sa...

Skönt att vi är fler. :-)

Hanneles boparadis sa...

jag bor ju i göteborg

Eli sa...

*Räcker upp en hand*

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...