22 juni, 2024

Sommarens läsning?


Jag fick lite feeling och plockade ut lite böcker som har agerat hyllvärmare under en längre tid (vissa av dem har stått i hyllorna i flera år). Jag tänker att jag ska försöka läsa dem under sommaren. Just nu har jag semester och eftersom det blir en hemester i år så kommer jag att ha mycket tid till att läsa. Jag tänker inte kalla det här för en läsutmaning för jag brukar inte gå i mål med sådana. Istället ska jag se det som lite inspiration när jag inte riktigt vet vad jag ska läsa härnäst. Haha! Vi får väl se hur det går. 

Utvandrarna har jag redan läst så det är bara Invandrarna i samlingsvolymen som jag behöver läsa. Walden har jag försökt mig på att läsa ett flertal gången men jag har tröttnat efter en fjärdedel ungefär. Kanske är det i år som jag faktiskt lyckas ta mig igenom den? Håll tummarna! 

Vilken bok skulle du börja med?

Inga kommentarer:

M.W. Craven - Botanikern

Patologen Estelle Doyle, en av kriminalinspektör Washington Poes kollegor och närmsta vän står anklagad för mord på sin egen far. Hon har på...