25 juli, 2010

17 dagar kvar

på mitt köpstopp. Och jag har redan börjat surfa runt och kolla böcker på bokbörsen och Amazon. Men nej, jag ska inte falla dit och hänfalla åt en hejdlös shopping spree bara för att jag "får" köpa böcker igen. Då är det ju ingen mening med det hela, eller hur? Det finns dock en bok som jag har bestämt mig för att omedelbums klicka hem och det är den andra boken av Knausgård's Min Kamp som jag har längtat efter att läsa sedan köpstoppet inleddes. Som jag tidigare har skrivit så måste jag ju ha resterande delar. Den första boken i serien känner sig väldigt ensam i bokhyllan utan sina kompisar... Och förresten så kan man faktiskt inte blanda språk hur som helst. Har jag första delen på norska måste givetvis de andra delarna införskaffas på norska. Allt annat vore hädelse. Märker ni hur jag redan börjat rättfärdiga mina framtida bokinköp? Annars finns en mycket fin lista som en av mina favoritbokbloggerskor Bokbabbel knåpat ihop. Om man nu känner att man behöver en bra ursäkt anledning för eventuella bokinköp. Och punkt nummer 17 tycker jag passar bra in på just det här inlägget. ;-)

4 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

en del inköp har jag avstått ifrån, men inte böcker, köper nya hyllor i stället :)

Titti sa...

Ja det skulle jag också behöva. Men vi bor lite trångt så det finns inte plats för fler. Funderar på om jag ska köpa några fler såna där man sätter på väggen istället. :-)

MariaH sa...

Jag har inget absolut köpstop men försöker hålla mig lugn... det har faktiskt bara blivit en färsk bok under sommaren men en hel del tradera- och secondhand-fynd.

Bokbabbel sa...

blir alltid glad när listan kommer till nytta :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...