15 november, 2011

En bekännelse

Jo, alltså... jag blev skitglad när den här boken landade i min brevlåda. Jag slängde mig över den och började läsa. Metallica har ju trots allt varit en stor del av mitt liv. Jag satt klistrad framför teven när SVT sände konserten från Ullevi med The Big Four och bara rös av välbehag när Metallica äntrade scenen. Metallicaboken borde alltså ha varit en riktig fullträff, men mitt intresse falnade efter vägen. Jag är nog trots allt inte så intresserad av att läsa om hur den skrävlande dansken bildade Metallica och hur sopig han egentligen var på att spela trummor. Jag tror jag nöjer mig med att lyssna på musiken istället för att läsa om deras struliga väg till framgång.


Mick Wall - Metallica: Terapi, droger och rock n' roll
Originaltitel: Enter Night
Förlag: Forum bokförlag
ISBN: 9789137136905

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...