17 november, 2011

Söta pojkar är bara på låtsas


Nu blir det så där svårt igen - att skriva om en bok som det var ett tag sedan jag läste. Först och främst vill jag säga att jag nog inte passade in på bokens målgrupp. Jag tror den gör sig bäst i händerna på en tonårstjej. Med tanke på att jag har passerat tonåren för länge sedan (tack och lov säger jag bara) så uppskattar jag nog inte innehållet till fullo. I Söta pojkar är bara på låtsas, som delvis bygger på författarens egna dagboksanteckningar, har huvudpersonen Ella ett enda mål, att bli av med sin oskuld. Detta genomsyrar hela boken, och det blir... ja lite tjatigt. Jag visste inte riktigt vad jag tyckte om boken när jag läste den och nu när det har gått ett tag så vet jag fortfarande inte riktigt vad jag tycker om den. Det här var inte min kopp te.

Moa Eriksson Sandberg - Söta pojkar är bara på låtsas
Förlag: Rabén & Sjögren
ISBN: 9789129677621

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...