21 februari, 2019

Kul att blogga igen!

Jag måste få säga att det känns så himla kul att börja blogga om böcker igen. Jag har tänkt på bloggen många gånger under de år som jag inte uppdaterade den. Den har funnits med som ett dåligt samvete. På sista tiden har suget att få blogga väckts igen. Jag hoppade på en utmaning på Instagram som heter "Bokutmaningen 2019" och jag tror att det var då jag började fundera på allvar att återuppta bloggandet här. Nu har jag inte skrivit om så många böcker på Instagram. Jag tror inte att jag kommer att göra det heller. Jag fortsätter nog att skriva om mitt läsande här.
   För att hålla bloggandet på en rimlig nivå har jag tänkt att uppdatera med inlägg ungefär två gånger i veckan. Oftare nu i början, för att läsare återigen ska hitta hit. Och kanske för att visa att jag faktiskt är tillbaka, och inte bara är här på en snabbvisit (som det blev de sista åren när jag försökte men inte hade energi över för bloggen).
   Att schemalägga mina inlägg var något jag var dålig på tidigare. Jag kommer att använda mig av den funktionen betydligt mer den här gången, istället för spontanbloggandet. Just nu har jag inlägg schemalagda för över en månad framåt. Och fler blir det. Jag lovar! ;-)

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

läskigt... spökinlägg! gör så ibland på resor

Hellre barfota än boklös sa...

Haha! Ja, kanske lite. Det är nog mest för att jag inte ska komma av mig i bloggandet igen. Känner att jag behöver någon struktur.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...