05 april, 2019

Antagen novell

I höstas skrev jag ett par noveller och skickade in till några veckotidningar. Jag ville pröva om jag kunde tjäna lite pengar på mitt skrivande. Jag fick en bunt med gamla veckotidningar av en vän och läste igenom deras noveller och skrev sedan ett par noveller i samma anda och skickade in dem. Igår fick jag ett mail från tidningen Kvällsstunden att de vill publicera min novell "Gammal kärlek rostar aldrig" någon gång under våren/sommaren. Så kul! Honoraret är blygsamt men det var ändå kul att mitt lilla test föll väl ut. Nu fick jag lite ny energi till mitt skrivande.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

min mor har haft Kvällsstunden, kanske inte längre

Hellre barfota än boklös sa...

Tack så mycket Hannele! Min pappa prenumererar på Kvällsstunden. Många äldre som har den.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...