14 juni, 2019

När livet blir satt på paus


Jag har varit sjukskriven de senaste veckorna på grund av ett misstänkt diskbråck. Kan inte sitta ned och bara vara uppe och gå 500-600 meter innan benet domnar bort. Nervsmärtor som inte är av denna värld kommer också som ett brev på posten så snart jag överanstränger mig. Återstår alltså att ligga ner den mesta tiden. Enda fördelen är att jag har fått otroligt mycket lästid. Igår plockade jag därför ner den bok som kanske mest av alla har gett mig dåligt samvete genom åren. Nämligen Utvandrarna av Vilhelm Moberg. Hela den serien hör väl egentligen till allmänbildningen i detta land. Nu är jag dock halvvägs genom den första boken så snart kan jag sluta skämmas!

1 kommentar:

Hanneles bokparadis sa...

tråkigt sätt att få lästid... krya på dig

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...