30 januari, 2015

Bokrea 2015

Drygt en månad kvar till årets bokrea. Förra året hade jag köpstopp så då köpte jag inte en enda bok på rean. I år hoppas jag kunna göra några fynd. Dock har jag blivit lite mer restriktiv när det gäller inköp av nya böcker. Det ska i första hand vara böcker som jag med största sannolikhet kommer att läsa om. Övriga böcker lånar jag på biblioteket. Jag känner inte längre att jag behöver äga en bok, det går precis lika bra att låna den på bibblan. De flesta böcker läses ju bara en gång för att sedan samla damm i bokhyllan. Onödigt, både vad gäller utrymme men även av ekonomiska skäl. Det ska hur som helst bli spännande att se vilka böcker som kommer på bokrean. Några ljudböcker till dottern står på inköpslistan.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...