25 mars, 2019

Alex Kava - Stanna inte här


En seriemördare härjar längs motorvägarna i USA. Flera personer har även försvunnit spårlöst. Kan de ha fallit offer för mördaren som verkar välja ut sina offer på de rastplatser som finns längst motorvägarna? Två unga killar faller offer för mördaren, en av dem överlever men är så traumatiserad att han inte berättar vad som har hänt. Polisen hittar senare kamratens avhuggna finger i en plastpåse tillsammans med ett telefonnummer. FBI-agent Maggie O'Dell bli inkopplad i fallet och det står snart klart att mördaren spelar ett spel med dem. En pyroman som avtjänar ett långt fängelsestraff säger sig ha träffat mördaren och blir en viktig källa för utredarna. Han säger att han vet var mördaren har grävt ned sina offer och att han kan visa dem var stället ligger någonstans, men han har ett krav. Att Maggie O´Dell åker i samma bil som han. För sent inser O´Dell att det är något i pyromanens utsaga som inte stämmer och att hon riskerar att bli seriemördarens nästa offer.
   Det här var en riktig bladvändare. Man sugs direkt in i historien och måste få veta vad som händer. Jag minns att jag läste ett par av hennes böcker för flera år sedan och tyckte att de var spännande. Boken ingick i senaste utskicket från HarperCollins crime-serie. Jag gillar Kava och kommer definitivt att läsa fler böcker av henne.
 
Alex Kava - Stanna inte här
Förlag: HarperCollins Nordic
ISBN: 9789150942804

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...