05 mars, 2019

Lyckas som författare


Sista tiden har jag plöjt en hel del böcker som handlar om egenutgivning. Dels har jag ett manus som börjar bli så pass klart att det närmar sig tiden för att skicka in till förlag, dels funderar jag på att publicera mina skräcknoveller på nätet eller som e-bok. Jag vill därför lära mig så mycket som möjligt om det här som kallas egenutgivning.

Boken Lyckas som författare av Sölve Dahlgren och Lars Rambe är mycket information om vad man behöver tänka på när man ska publicera en bok utan ett traditionellt förlag. Det handlar dels om att fixa till ett tryckfärdigt manus genom att anlita lektör, redaktör, formgivare och så vidare men även allt annat runtomkring så som marknadsföring och finansiering.

Det känns just nu väldigt spännande att ha kommit så långt i mitt skrivande att jag börjar fundera på det här med publicering. Jag räknar med att bli refuserad av de traditionella förlagen och vill vara så väl förberedd jag bara kan genom att lära mig mer om hur jag kan ge ut min bok på egen hand.

Sölve Dahlgren, Lars Rambe & Ann Ljungberg - Lyckas som författare
ISBN: 9789186775889
Förlag: Hoi förlag

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...