17 mars, 2019

Katherine Webb - Gömställen


I Gömställen återvänder Katherine Webb till den engelska landsbygden, efter att hennes senaste två böcker har utspelat sig andra länder.
   I den lilla byn Slaughterford inträffar ett mord som lämnar hela byn i chock. Pudding Cartwright jobbar som hästskötare på Manor Farm. Hennes krigsskadade bror blir snabbt misstänkt för mordet. Men Pudding kan inte förlika sig med att hennes bror skulle kunna utföra ett sådant dåd, trots att han tidigare har visat sig vara aggressiv mot andra bybor. Tillsammans med den nyblivna änkan nystar Pudding i mordet och inser snart att Slaughterford döljer många hemligheter.
   Jag älskar verkligen Katherine Webbs historiska romaner. Jag tror inte att jag någon gång har blivit besviken. Det blev jag inte den här gången heller. Den här gången hajade jag dock till i slutet av boken, då det fanns en liten twist som jag inte hade varit medveten om under bokens gång. Jag vill inte avslöja vad det var för er som inte har läst boken ännu. Kanske var det bara jag som var ouppmärksam från början, men jag tror nog att det var ett medvetet drag av Webb.
   Jag har ännu inte läst Den engelska flickan som kom ut på svenska förra året, men den har jag precis varit och hämtat från biblioteket så den ska jag snart sätta tänderna i.

Katherine Webb - Gömställen
Förlag: Historiska media
ISBN: 9789175458540

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...