26 mars, 2019

Skrivarböcker


I hyllan som sitter på mitt databord har jag samlat alla mina böcker som handlar om skrivande. Den enda som jag, ännu inte, har läst är den som står först. Misslyckas igen. Misslyckas bättre av John Ajvide Lindqvist. Anledningen till att jag inte har läst den är att jag inte har läst några av de böcker som finns med i boken. Det rör sig om böckerna som ingår i serien Platserna. Himmelstrand har jag läst i dagarna och de andra böckerna har jag införskaffat och ska läsa inom en snar framtid. Är det tänkt. Ni vet hur det är. Ibland kommer det andra böcker emellan. ;-)

Böcker om skrivande är väldigt inspirerande att läsa. Jag gillar särskilt Elizabeth George's bok Skriv på!: En handbok i skrivandets konst, som av någon outgrundlig anledning inte finns med på bilden här ovan. Förmodligen för att jag nyligen har plockat ned den och läst lite i. Hennes bok innehåller mycket matnyttigt om gestaltning, persongaller och miljöbeskrivningar. Har du någon favorit bland alla skrivarböcker?

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jag har också några, Om och om igen är fantastisk.

Ugglanoboken sa...

Jag gillar också böcker om skrivande! Håller med om Georges bok är bra.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...