25 september, 2009

Angående bokmässan

Bokbloggosfären fullkomligt vimlar av inlägg om årets bokmässa som pågår för fullt. Jag kommer inte att besöka den mässan på grund av att den ligger för långt bort. Dessutom ska jag jobba i helgen. Istället laddar jag inför den bokmässa som går av stapeln i Örebro den 13 och 14 november. Förra året var faktiskt första året jag överhuvudtaget närvarade vid en bokmässa. Det var trevligt men inte så fantastiskt som jag trott att det skulle vara. Lyssnade dock på några intressanta föredrag av Mons Kallentoft, Anna Jansson och Dorotea Bromberg. Men jag har hittills inte kommit mig för att läsa någon av Kallentofts böcker ännu. Och inte den boken som Anna Jansson pratade om heller (Inte ens det förflutna) trots att jag blev mer än lovligt intresserad efter hennes seminarie. Inför årets bokmässa kommer jag att vara något mer förberedd eftersom jag just nu håller på och läser Herman Lindqvist's bok om Jean Bernadotte. Herman Lindqvist är en av författarna som kommer att besöka årets bokmässa i Örebro.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...