25 februari, 2012

Förlagens jakt på nästa bästsäljare

Läste just en intressant artikel om det här med att skicka in manus till förlag, vad det är förlagen söker efter. Artikeln avslutas med en lista på vad förlagen gillar, respektive inte gillar. Bra punkter att tänka över innan man skickar in. Jag sitter för övrigt fortfarande och väntar på att de där refuseringsbreven skall dyka upp. Så har jag snart skrivit färdigt ett utkast till ett annat manus. Får se om det blir något vettigt av det att skicka in så småningom. Det där sista rådet i artikeln, om att inte ge upp, nej det tänker jag inte göra i första taget.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...