13 februari, 2012

Rutiga kokboken


Äntligen har jag en ordentlig grundkokbok som håller ihop. Min gamla kokbok har hängt med sedan jag flyttade hemifrån. Pärmen har försvunnit någonstans, och merparten av registret är också puts väck! När jag har letat efter ett recept har jag mestadels fått lita till mitt minne. Kokboken är dock välanvänd och för det mesta har jag hittat ett recept snabbt ändå. Men man kan ju inte ha en trasig kokbok hur länge som helst. Så nu står ett helt (nåja, några små skavanker har den hunnit få) exemplar av Rutiga kokboken i hyllan bland mina andra kokböcker.

Rutiga kokboken är utgiven av ICA Bokförlag och innehåller, i runda släng, 1500 recept indelat i tydliga kategorier. En bra grundkokbok som man sedan kan komplettera med andra kokböcker efter tycke och smak. Det är nu några månader sedan den damp ner i min brevlåda och jag har använt den en hel del. Tydliga och bra recept, med många fina bilder. Även om många recept inte är vegetariska så passar den ändå i det vegetariska hemmet. Det finns en hel del vegetariska rätter och som icke-köttätare behöver man kanske också kolla upp hur man gjorde den där vitsåsen nu igen.

Tips! Rutiga kokboken finns med på årets bokrea hos Adlibris, Bokus, CDON..

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...