09 juni, 2009

Dagens bokskörd



Var till mitt utlämningsställe idag och hämtade två försändelser med böcker. Den ena var från Naturskyddsföreningen och innehöll föreningens årsbok hundra år av envishet som också är deras jubileumsbok då föreningen fyller 100 år i år. Jag beställde och betalade den här boken redan i början av det här året så jag har väntat på den länge. Det ska bli intressant att läsa. Har snabbt bläddrat igenom den och det ser lovande ut.

Det andra paketet var från Bokus och innehöll tre titlar. Alla från den senaste utgivningen från En bok för alla. Tidigare prenumererade jag på deras familjepaket och fick alla deras böcker hemskickade en gång i kvartalet. Kanonbra tyckte jag och mina barn. Tyvärr har de ju fått dra in på sin verksamhet och i dagsläget är det bara deras bilderböcker för barn som man kan prenumerera på, vilket vi givetvis gör. Men jag håller ändå koll på deras utgivning och gör en beställning när det är någon vuxenbok som jag vill ha. Denna gång blev det alla de vuxenböcker de gav ut nu i juni som jag beställde. Brev till en bokhandel av Helene Hanff, Den larmande hopens dal av Erik Andersson och Gökboet av Ken Kesey lades just till min redan gigantiska hög med olästa böcker. Erik Andersson är den som nyligen översatt Sagan om ringen. Hans bok ska jag börja läsa redan idag.

2 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Åh! Brev till en bokhandel har man ju läst sönder och samman!!! Måste bli ett nytt ex.

Titti sa...

Oj är den så bra? Nu ser jag fram emot att läsa den ännu mer. :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...