10 juni, 2009

Jag antar utmaningen!

Bokhora har en utmaning om att läsa en eller flera romaner av Björn Ranelid i sommar. Det är många som har åsikter om honom, men inte många har läst honom, menar Johanna Ö på Bokhora. Utmaningen består alltså i att läsa en eller flera böcker av Ranelid och diskutera med andra läsare. För att underlätta detta har det startats en gruppFacebook. Jag kommer självklart att gå med i gruppen och ser fram emot att läsa en ny författare. Själv har jag funderat på att läsa Öppet brev till George W Bush och nu verkar det alltså bli dags att göra slag i saken. Häng på du också!

2 kommentarer:

fia sa...

Det kanske vore rätt intressant, har inte heller läst något av honom!

Bokomaten.. sa...

Jag gjorde faktiskt exakt det för två år sedan. bestämde mig för att jag inte kunde tycka längre utan att ha läst något, men jag stod inte ut. Jag köpte två pocketböcker, den ene står precis bredvid mig just nu faktiskt i ögonhöjd i Bokhyllan. Lustmördarna. Jag klarade inte av hans språk. Ofta skrev han en mening och varierade sedan den meningen 10 gånger så att han hade sagt samma sak 10 gånger på olika sätt tills jag blev helt frustrerad. Jag gav upp. Men kanske ska ge det ett nytt försök...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...