17 juni, 2009

Där fick jag så jag teg!


De senaste dagarna har diverse bokbloggar varit väldigt lila. Rader av lila böcker har presenterats. Jag skrev så sent som igår i en kommentar på en blogg att jag nog inte hade så många lila böcker i min bokhylla. Tji fick jag. Hela 14 titlar hittade jag. En del ser dock inte så lila ut på bilden ser jag, de ser mer mörkblå ut. Men mina ögon säger att dom är lila. Ni får helt enkelt lita på mig. ;-)

Här är mina lila böcker, uppifrån och ned:
* Clive Barker - The Thief of Always
* Marion Zimmer Bradley - Lady of Avalon
* Chris Bohjalian - Midwives
* J.K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's Stone
* Great Ghost Stories
* Selma Lagerlöf - Gösta Berlings Saga
* August Strindberg - Hemsöborna
* Jasmine Creswell - Uppgörelsen
* Paul Johnston - Blå skuggor
* Dominique Lapierre - Glädjens stad
* Marion Zimmer Bradley - Albions skogar & Avalons dimmor
* Zac O'Yeah - Tandooriälgen
* Juliette Wood - The Celts

4 kommentarer:

snowflake sa...

Det är mitt fel att det blivit lila. Men visst är det fint? Dina också. Avalons dimmor minns jag med kärlek. :-)

Titti sa...

Ja riktigt fint. :-) Ja jag måste läsa om Avalons dimmor och Albions skogar snart. Och läsa de andra böckerna i den serien.

fia sa...

Det var ju inte en så dålig hög ändå!

Titti sa...

Nej den var ju rätt hyfsad ändå!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...