19 oktober, 2009

Författarbesök på torsdag

Nu lägger jag övrig läsning åt sidan till på torsdag och ägnar resterande dagar till dess åt intensivläsning av Dick Harrison's Vikingaliv. På torsdag kommer han nämligen till min hemort för att föreläsa om "Sigillet och spaden - att leva nära ett kloster". Vi har ju nämligen ett medeltida cistercienserkloster i vår kommun. Ett kloster som jag själv skrivit om i min c-uppsats i arkeologi. Så det ska bli väldigt kul och intressant att höra vad han har att säga om klostret i fråga. Vikingaliv fick jag hem för två veckor sen i samband med att jag blev medlem i bokklubben Clio. Sen tidigare har jag även Uppror och allianser - politiskt våld i 1400-talets svenska bondesamhälle. Den ligger dock nerpackad någonstans så Vikingaliv får det bli.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...