22 oktober, 2009

Möte med Dick Harrison

Jag är nyss hemkommen från författarbesöket med Dick Harrison och hans föreläsning om medeltida cistercienserkloster. Jag är näst intill mållös. Den karln kan verkligen konsten att föreläsa på ett oerhört intressant och underhållande sätt och levandegör verkligen historia. Ikväll gjorde han det iklädd kläder á la Bockstensmannen. Kort och gott är han verkligen raka motsatsen till vad man vanligtvis associerar med en professor. Extra roligt var att jag efter föreläsningen tog mod till mig och gick fram till honom med Vikingaliv i högsta hugg och bad att få den signerad. Och det gjorde han. Så nu är jag stolt ägare till ett signerat ex av nämnda bok och har nåt att skryta med när jag kommer till museet nästa gång. Alltid något. Och småningom kommer en recension av boken här på bloggen.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...