26 oktober, 2009

Snart är det min tur att gå på Bokmässa

Den 13-14 november är det nämligen Bokmässa i Örebro. Dit hade jag tänkt att ta mig, det är ju närmaste största stad. Jag var där för första gången förra året med en kompis och det var rätt trevligt. Det är en rad intressanta utställare som kommer till mässan i år också. Utav seminarierna i år vill jag gärna lyssna på Anna Jansson berätta om sin bok Först när givaren är död som jag har recenserat här på bloggen och Jonathan Lindström om hans Bronsåldersmordet som ligger och väntar på att läsas och recenseras. Tiden är ibland knapp och läslusten stor. Facklitteraturen är oftast inbundna och tunga och inte något som jag gärna packar ner i ryggsäcken för att läsa på bussen. Då är det betydligt bättre med en pocket. Bronsåldersmordet ska jag ta mig an så snart jag läst ut Vikingaliv av Dick Harrison och Kristina Svensson. Inte heller den får följa med mig på bussen oavsett hur intressant den är. Men för att återgå till Bokmässan i Örebro så ska det bli kul att gå dit och kanske göra ett eller annat bokfynd och förmodligen närvara vid något mer seminarie än de jag skrev om ovan. Det finns några att välja mellan.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...