23 april, 2010

Musiken som litteratur

Ibland kan en låt vida överträffa en roman. Jag har en låt som har fastnat i mitt huvud de senaste dagarna. Musiken såklart men också historien som berättas. Och de instrumentala passagerna förstärker den bild som målas upp i mitt huvud när jag lyssnar på den här låten. Det är en riktigt spännande historia. :-)

Several years ago
In a foreign town
Far away from home
I met the Count of Tuscany

A young eccentric man
Bred from royal blood
Took me for a ride
Across the open countryside

Get into my car
Let's go for a drive
Along the way
I'll be your guide
Just step inside

Maybe you'll recall
a cannibal curator
A character inspired by my brother's life


Om du vill kan du läsa mer av låttexten här. Men bäst funkar den naturligtvis ihop med musiken. Lyssna kan du göra här.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...