03 juli, 2009

Book Rescue

Jag räddade några böcker från ett okänt öde för några veckor sedan. Jag fick ett sms från min kära syster om att hon hade lagt ut en hög med böcker till försäljning på Blocket. Eftersom jag vet att vi har samma smak vad gäller böcker så undrade jag om det var några som jag kunde tänkas vara intresserad av. Det kunde ju vara några riktiga godbitar som hon tänkte sälja. Det kunde jag ju inte gå miste om såklart. Och visst fanns det några som jag ville lägga vantarna på innan någon annan fick tillfälle. Så min bokhylla förärades med en kokbok, en roman och en novellsamling. Den nakna kocken av Jamie Oliver, Mitt liv på Rose Red: Ellen Rimbauers Dagbok av Joyce Reardon (alias Stephen King?) och Majsens barn av Stephen King. Tack snälla syster för att jag fick köpa dem av dig. Jag tror inte jag hade klarat av det trauma som det hade inneburit om du hade sålt dem till någon annan helt okänd person. ;-)

1 kommentar:

Din lillasyster sa...

Varsågod kära syster! Böckerna finns fortfarande kvar så om det är fler du vill ha så får du ta.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...