18 juli, 2009

Sommarläsning - hur går det?

Hur går det för er som hade planerat vilka böcker ni skulle läsa i sommar? För mig går det inte alls... Jag hade ju tänkt läsa om Sagan om ringen - trilogin bland annat samt minst en bok av Björn Ranelid. Hittills har jag läst The Hobbit men i övrigt så har jag inte kommit långt i mina planer. Får väl försvara mig med att det väl egentligen bara var en slags önskelista som jag hade. Dessutom hade jag inte börjat jobba som timvikarie inom vården när jag skrev den där listan. ;-) Det blir inte så mycket tid över att läsa. Men jag försöker stjäla till mig lite tid då och då. För läsa måste jag göra, annars får jag abstinens. Än så länge finns det ju tid kvar och jag känner att jag nog måste ta tag i den där högen med biblioteksböcker som jag har hemma. Det är trots allt bara en månad kvar tills sommarlånen ska vara tillbakalämnade. Får se vilken bok det blir härnäst. Är lite sugen på Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón. Den har legat i en I love library-kasse bredvid sängen nu ett tag och bara väntat på att få bli läst...

2 kommentarer:

fia sa...

Jag hade ingen planering för mitt läsande inför sommaren. Men jag har iaf läst en bok av Ranelid! Har dock inte kommit mej för att delta i diskussionerna, än.

Boktokig sa...

Jodå, det går ganska bra med läsningen. Har dock inte läst så mycket som jag skulle ha velat eftersom vi haft många övernattande besök. Då kan man ju inte läsa!

Intressant att höra vilka böcker som får dina ögon att tåras. Äsch.. harlequin-litteratur eller ej... spelar ingen roll... Jag läser hellre en sådan bok om den ger mig något än t ex en rysk prisad svår bok som inte ger mig ett skvatt!

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...