12 mars, 2012

Framtida kulturtant?

Jag hittade det här testet hos Bokmoster där man kan ta reda på hur mycket kulturtant man är. Jag fick inte så höga poäng. Fick följande resultat:

Du har ett litet frö i dig. Ett frö som, om det skyddas från solen av många tyglager och får näring från grönt te och rödvin, kan gro, växa och göra dig till en riktig kulturtant. Men det är långt dit. om du vill skynda på processen kan du skaffa en axellång, silvergrå pagefrisyr - och en ny sjal.

Jag vet dock inte hur stora chanser jag har att utvecklas till en äkta kulturtant. Jag äger ingen sjal, avskyr vin och dricker i princip bara svart te (och lite rött) och vägrar klippa av mitt långa hår. Återstår alltså min enda verkliga chans till att bli kulturtant då: alla de där sabla grå hårstråna som gjort entré!!! Jag börjar bli gammal...

6 kommentarer:

Linnea sa...

Själv fick jag: "Varför tar du ens det här testet? Du är så långt, långt, långt ifrån att vara en kulturtant. Kanske gillar du flintastek, folköl och att bära jeans offentligt. Har du läst Snabba Cash eller?"
Och jag som trodde att jag hade potential... :)

Hanna sa...

Jag har också ett litet frö inom mig. Men om det är grönt te och axellång grå page som gäller kommer jag nog aldrig bli någon tant. Det är inte riktigt min grej.
Klippa av mitt långa hår? Hemska tanke!

tant Hanneles bokparadis sa...

jag har långt dit också....

Malin sa...

På grund av för lite visat intresse så kommer jag inte att ha något inlägg där man risar/rosar böcker.
Tråkigt, hoppas jag kan ha kvar din kommentar till en annan gång när jag försöker ta upp detta igen?
MVH
bokrecensionernu.blogspot.com

Emmas Bokhylla sa...

Jag ahde ett litet fro! Konstigt, jag dricker bade massor av te och rodvin, men kanske i fel kontext...Ergo, det ar dags att investera i Odd Molly! ;-)

Titti sa...

Verkar finnas många kulturtantsfrön i bokbloggosfären. :-)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...