08 mars, 2012

Sagan om den underbara familjen Kanin och Fru Skräck


Till det här inlägget har jag återigen anlitat min dotter som gästbloggare. Så här tycker hon om den här boken.

Boken handlar om lillebror Kanin som är hos sin farmor och äter kakor som man blir glad och snäll av. Farmors hus ligger så nära den fruktansvärda delen av skogen där fru Skräck bor. Lillebror Kanin är rädd för fru Skräck. Hans farmor är också rädd för fru Skräck även om hon inte erkänner det. Hon ska plocka ingredienser till kakorna men hon glömde receptet. Lillebror letar efter henne och ska ge henne receptet. Då träffar han fru Käck som förvandlas till fru Skräck. Hon kastar honom i ugnen bland spökena!

Den här boken tyckte jag om. Fast jag tyckte synd om lillebror Kanin när fru Skräck kastade in honom i ugnen. Den var lite läskig och spännande.

Jonna Björnstjerna - Sagan om den underbara familjen Kanin och Fru Skräck
Förlag: Bonnier Carlsen
ISBN: 9789163862519

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...