09 mars, 2012

På förekommen anledning - det här är en bokblogg!

I takt med att bloggen växer och når nya läsare får jag allt oftare mail med förfrågningar om att ta emot recensionsexemplar. Jag har velat lite fram och tillbaka angående detta med recensionsexemplar. Under en kortare tid tog jag inte emot några alls, men nu gör jag det igen. Och det känns fortfarande okej att göra. Så långt allt väl. Men, jag har börjat få en del andra förfrågningar som jag inte alls fattar vitsen med. Varför skickar allehanda företag ut ett mail med förfrågan om att få annonsera för exempelvis spel och dobbel till en bokblogg? Eller varför i hela fridens namn försöker man locka mig med att tjäna pengar genom att lägga upp videor/blogginlägg om skönhetsprodukter? Jag börjar tro att det skickas ut massmail i hopp om att någon ska nappa. Men snälla ni! Gör er research bara en liten smula noggrannare innan ni skickar ut era förfrågningar istället för att skräpa ner min inkorg med mail jag inte vill ha och aldrig kommer att efterfråga.

På förekommen anledning alltså - Det här är en bokblogg! Jag skriver i första hand om böcker. Ibland vandrar jag iväg från ämnet för att jag tycker att det kan vara relevant (som att bli Bloggare för varenda unge). Jag kommer dock aldrig (och den som kommer på mig med att göra det får gärna ge mig en åthutning) skriva om skönhetsprodukter, mode, osv. En och annan musikvideo kanske slinker med nån gång. Det får ni stå ut med. I övrigt är det litteratur, läsning, eget skrivande och annat boknörderi som förekommer här.

Får ni andra också konstiga förfrågningar?

Jag blev visst lite upprörd.

6 kommentarer:

Swedish Zombie sa...

Pokersajter och annat tjafs mailar ibland med horribla förslag. "Vi betalar tusen kronor om du skriver ett inlägg om zombies och hur kul det är att spela poker". De verkar vara riktiga genier. Not.

...med näsan i en bok... sa...

Japp, kommer en hel del skumt och annat intressant...Det gäller att sålla. Pokerföretagen verkar vara flitiga på att skicka ut värdelösa mail...

Titti sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Titti sa...

Vad trött man blir på dem. Jag tycker det är okej att fråga om det rör sig om det ämne man bloggar om. Men pokerspel, skönhetsprodukter osv... Nä, skulle inte tro det...

Hanneles bokparadis sa...

nej ingen reklam hos mej heller

Ann-Christin sa...

Jag får förslag både från Sverige och utlandet. Oftast är de ju väldigt mallade så man märker att de nog inte alls har varit inne och tittat på min blogg ... jag bloggar ju om köpstopp så sannolikheten att jag vill göra reklam för - eller att mina läsare vill köpa deras produkter är väl inte så stora...

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...