27 mars, 2012

Jag blir så trött på mig själv...

Är det någon som vet om det finns typ "alkolås" eller dylikt på typ nätbokhandlar? Jag skulle behöva det. Idag damp nämligen The Letters of Charles Dickens ned i brevlådan. En annan bok är på väg... Jag blir faktiskt lite trött på mig själv. Det finns ju bibliotek, och dessutom har jag ju hur många olästa böcker som helst i mina hyllor redan. Kanske dags att införa köpstopp, typ resten av livet eller nåt.

Kommer ni ihåg mitt inlägg om att vara bokmissbrukare, där jag bland annat skrev att man ibland kan hitta samma bok i olika upplagor. För inte många veckor sedan beställde jag Svindlande höjder av Emily Brontë. Tror ni inte att jag hittade en annan utgåva av samma bok i hyllan häromdan? Dessutom är jag nästan helt säker på att jag har den på engelska...nånstans. Suck. Köpstopp nästa.

Uppdaterat: Jag ser nu att mitt inlägg skulle kunna tolkas som att jag sitter och klickar hem böcker när jag är på fyllan. Om det ändå vore så väl...  Med tanke på min ringa alkoholkonsumtion skulle det betyda att ett färre antal böcker letade sig hem till mig. Nej, det jag tänkte mig var att det skulle finnas något slags spärr som talade om för nätbokhandeln att här försöker en bokbloggare lägga en beställning. Stopp och belägg! och så spärras varukorgen i en månad eller så. Ja, ni fattar. Köpstopp var det ja...

4 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Ett "bloggarlås"! Underbart!=) Men nej, jag vill inte bli hjälpt! Tänk om det kommer något under den måndaen som jag bara måste ha eller ett FYND! Fast då finns ju fysiska bokhandlar.. och maken som man skulle kunna tvinga till att beställa åt en. El så skulle man kunna skapa ett nytt konto.. (Junkie? Jomenvisst;)

Och appropå det där med samma bok i olika upplagor? Testa samma bok i SAMMA upplaga.. Har kommit hem med böcker för att inse att den redan står i hyllan... El hittat en bok jag verkligen gillar till fyndpris och tänkt att jag kan passa på så att jag kan ge den till någon annan som borde läsa...

Lingonhjärta sa...

Haha, ja det vore kanske nyttigt med ett bokbloggarlås men jag vill inte heller ha hjälp :) För då kunde jag ju inte köpa de där dubbelutgåvorna som jag VILL köpa in (för köper ju också även om dem helt omedvetet). Sen tänk vad hemskt det är att jobba i en bokhandel som jag gör. Jag har snart en hel hylla med böcker som bara är till mig själv o som ska köpas in under den närmsta tiden. Sjukt jobbigt :P

Swedish Zombie sa...

Om det hade varit så att du satt och tokköpte böcker på fyllan hde det varit riktigt, RIKTIGT roligt =P

Lingon: 4 olika varianter av The Passage ÄR sjukt!

Titti sa...

Jag vill nog inte heller bli hjälpt. Egentligen.

@Swedish Zombie: Ja det hade det faktiskt! Och det fick bli ett eget litet inlägg.

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...