29 mars, 2012

Tokköpa böcker på fyllan?

Swedish Zombie tycker, i en kommentar här på bloggen, att det vore riktigt roligt om jag verkligen satt och fylleköpte böcker. Jag är benägen att hålla med. Det vore rätt komiskt. Jag kan tänka mig att man kan göra ett och annat märkligt köp när man, så att säga, är under the influence. Men böcker? Har lite svårt att göra den kopplingen. Men vad vet jag. För mitt inre ser jag mig själv på fest där jag drar mig undan lite för att kolla de senaste uppdateringarna på bokbloggar.nu. Shit! Jag verkar ha missat den senaste hajpen; Shakespeares samlade verk. Herregud, man vill ju hänga med i det senaste. Jag kommer bli utesluten ur bokbloggargemenskapen! Litteraturkritikerna kommer garva läppen av sig åt bokbloggaren som sitter hemma och leker beläst utan en enda poäng litteraturvetenskap i bagaget. Jag blir hånad och häcklad, allra minst!  Surfar snabbt in på närmaste nätbokhandel. Vilken utgåva var nu den senaste? Äsch, klickar ned några olika utgåvor i varukorgen medan jag sluddrar reciterar Et tu, Brute?

Några dagar senare ringer det på dörren. Brevbäraren? Paketet är för stort för att få in genom brevinkastet, säger du? Oj, vad tungt det var... Har jag beställt böcker nu igen? Shakespeares samlade verk i femtioelva olika uppsättningar, fyra utgåvor av The Passage och en pocket med Kalevala? Fan, jag har fylleköpt böcker nu igen!!!


Jag har inte varit på fyllan. Och jag har inte klickat hem ovanstående titlar. Tror jag... ;-) 

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

värre missbruk finns :)

Josefin sa...

Tur att vi har distanshandelsavtalslagen (eller vad den nu heter) :)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...