17 mars, 2012

Man vet att man är en bokmissbrukare när man...

  • får paket från Adlibris/Bokus/Book Depository/Amazon/annan valfri nätbokhandel och man kommer på sig själv med att tänka: Har jag skickat efter böcker nu igen?
  • inte kommer ihåg vilka böcker man beställt förrän man öppnar paketet. 
  • köper en bok och sedan upptäcker att man redan hade den i bokhyllan, på två olika språk eller i ett par olika utgåvor.
  • smusslar undan bokpaketen innan maken kommer hem från jobbet. 
  • inser att det är ett stort misstag att ha med ovanstående punkt med tanke på att ovan nämnda make läser ens bokblogg.

7 kommentarer:

enligt O sa...

Klockrent. Känner (tyvärr) igen mig. Faktiskt stämmer alla fyra punkter.

Lingonhjärta sa...

ÅH känner igen mig med På ALLA punkter :D

Hanneles bokparadis sa...

jag är missbrukare ;)

Anonym sa...

Shit, känner mig träffat
De flesta punkterna stämmer in på mig

Jag har hur många olästa böcker som helst, och ändå hämtade jag hem ett nytt paket från Adlibris förra veckan

Titti sa...

Skönt att inte vara ensam. :-)

Eli sa...

Underbart =) (Och väldigt träffande ;) )

boktok73 sa...

Skriver så under på alla punkter, speciellt de två sista:)

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...