05 mars, 2012

Från jobbkoma till pluggkoma

Håller precis på att vakna upp efter förra veckans arbete som slutade på 55 timmar. Förkyld är jag också och snörvlar som jag vet inte vad. I slutet av veckan orkade jag inte med så mycket mer än att pallra mig hemåt (tur jag bor nära jobbet), äta och sova innan det var dags för nästa arbetsdag. Aldrig mer än sådan vecka! Inte på mycket, mycket länge i alla fall. Resten av veckan måste jag försöka kurera min förkylning och plugga inför nästa veckas prov. Ja! Det här är ett litet tyck-synd-om-mig-inlägg så ni får gärna göra just det.

Så mycket läsning har det inte blivit i veckan. Har dock läst ut Förföra demonen av Erica Jong, ett inlägg om mina tankar om den boken kommer under veckan. Om några timmar, när jag hämtat dottern, ska jag nog bädda ner mig i soffan med en bok. Missar också första träffen i skrivarcirkeln ikväll, vilket känns väldigt trist. Får ställa in mig på att gå nästa gång istället.

2 kommentarer:

Lingonhjärta sa...

Åh! Känner igen mig rejält! Tycker också att det är synd om dig. Hoppas du frisknar till snabbt.

Titti sa...

Tack söta du! Jag var verkligen helt slut. Ser fram emot att få en ledig dag...typ någon gång nästa vecka... :/

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...