17 december, 2009

Amerikanska släktingar

Imorgon ska jag träffa mina amerikanska släktingar som är på besök i Sverige. Vi ska bjuda dom på ett svenskt julbord, eller Christmas smorgasbord, som dom säger. Ska bli jättekul att träffa dom fast jag är jättenervös också för jag tycker inte om att prata engelska. Men det går nog bra. Just nu väntar jag på att dom ska ringa för när jag ringde till hotellet så var jag tvungen att lämna ett meddelande eftersom det inte fanns telefon på rummet. Huga. Sist jag pratade engelska i telefon var för över tio år sedan när en brevvän ringde hem till mig. En händelse som blivit ett litet internt skämt i familjen eftersom min pappa som inte alls är bra på engelska svarade och uttryckte sig lite...märkligt. :-)

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...