14 december, 2009

Pickwickklubben

Har kommit igång med läsningen av Pickwickklubben av Charles Dickens igen. Började ju att läsa den under hösten och la den åt sidan när Elin och Siska startade sin bokcirkel. Jag hade läst halva boken redan när de annonserade om sin cirkel och jag tänkte då att det vore bättre om jag lät den vara en stund och läste den samtidigt som övriga deltagare i cirkeln. Men då kom både jag och cirkeln av sig. Läsningen av Pickwickklubben lades ner av Elin och Siska, vilket var synd tycker jag. Och ännu mer synd att min egen läsning fick ett avbrott. Har haft lite dåligt samvete över denna bok för jag tyckte verkligen att den var underhållande. Satt och småfnissade lite för mig själv medan jag läste den över alla dessa galenskaper som herrarna i Pickwickklubben råkar ut för. Nu har jag tagit mig i kragen igen så nu ska jag läsa ut den innan året är slut.

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...