20 februari, 2010

Mike Portnoy i studion med Avenged Sevenfold

För en tid sedan skrev jag om den sorgliga nyheten att The Rev från hårdrockbandet Avenged Sevenfold hade dött. Medlemmarna i bandet hade precis skrivit material till en ny skiva och skulle i början på detta år gå in i studion. Många fans, och så även jag, har undrat om bandet nu kommer att splittras och om det överhuvudtaget skulle komma någon ny skiva. Om de resterande medlemmarna hade bestämt sig för att inte gå in i studion hade det såklart varit fullkomligt förståeligt. Ganska snart meddelade de dock att de kommer att spela in skivan för att hedra minnet av sin döde vän och broder. Häromdagen kunde man läsa på diverse sajter på internet att Mike Portnoy från det progressiva bandet Dream Theater har äntrat studion för att hjälpa A7X att spela in skivan och för att hedra The Rev. Mike Portnoy var The Rev's stora idol, och så även min. Jag har många favoritband, men det finns ett som skiljer sig från mängden, och som jag har varit lite smått besatt av sedan första gången jag hörde dom i yngre tonåren. Och det är Dream Theater. Behöver jag nämna hur mycket jag ser fram emot att få lägga vantarna på ett ex av denna skiva?

Inga kommentarer:

Bloggen på Instagram

Sedan nyårsafton finns jag på Instagram under namnet tittis_bokblogg. Kika gärna in där och följ kontot. Sedan en lång tid har jag endast up...